Lite allt möjligt och nästan omöjligt

Har inte haft tid att ens titta ut i cyberrymden, mer än på det som är viktigt, den här gången har det viktiga varit att hitta ett par Swedish Hasbeens till ett rimligt pris. Skam den som ger sig! Nu har jag snart ett par knähöga svarta som jag betalat endast 1650 kr för. Nu kan man luta sig tillbaka och tänka ut ett nytt begär

Det var det ena nästan omöjliga

Det andra nästan omöjliga,  är rent yrkesmässigt. Att vara socialarbetare betyder för mig att hitta bra lösningar för klienten. Lösningar som passa individen.

Skolgång för en flicka som VILL plugga och trots motgångar läsa och  få avgångsbetyg från grundskolan sina. Att hitta något för henne inom den kommunala skolverksamheten blev ett hopplöst uppdrag. Skolan ville bestmma takten för henne att läsa in det som gått förlorat... SUCK bli erbjuden att läsa tre ämnen när man vill läsa alla sjutton!!!

Jag lät mig gnugga geniknölarna och fick slutligen en snilleblixt! Friskola ... Javisst, det ser idag ut som att det ordnar sig om bara flickan
Skola som erbjuder att plugga utifrån hennes egen ambition och förmåga... Det är väl så det ska vara för alla ungar och ungdomar!



Håller nu tummarna för att allt blir möjligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0